Zaawansowane technologicznie słupki drogowe

Nowa siedziba firmy, okazały biurowiec w centrum miasta, musiała zostać odnowiona i odrestaurowana całkowicie. Nie było to złe, gdyż mogliśmy zmienić wygląd i charakterystykę wieżowca wedle własnego projektu i uznania tak, by odpowiadała ona naszym standardom stylistycznym, ale też spełniała wszelkie wymagania postawione przez firmę. Jednym z tych wymagań był wysoki poziom bezpieczeństwa, gdyż w budynku znajdowało się wiele sekcji zastrzeżonych, o podwyższonym stopniu bezpieczeństwa. 

Nowoczesny system słupków antyterrorystycznych

Słupki antyterrorystyczneWymagały one zastosowania bardziej nowoczesnych zabezpieczeń i urządzeń do monitorowania całego budynku i terenu do niego przylegającego. Wokół budynku znajdował się dość rozległy teren, łącznie z dużym parkingiem i podjazdem, a także droga do tylnej części budynku, gdzie znajdował się wjazd dla pojazdów upoważnionych. Jednym z elementów, na który chcieliśmy postawić duży nacisk były zabezpieczenia drogowe. Jako że był to najważniejszy budynek firmy, postanowiliśmy zaopatrzyć go w najnowocześniejsze zabezpieczenia. Jednymi z nich były automatyczne słupki antyterrorystyczne. Było to dość nowatorskie zabezpieczenie, występujące w szerszym użytku od niedawna. Składało się ono ze słupków wykonanych z hartowanej stali, odpornej nawet na najmocniejsze uderzenia, służących do zatrzymania samochodu jadącego z dużą prędkością. Słupki te były wysokie na metr, i wedle testów producenta, mogły z powodzeniem zatrzymać nawet jadący samochód ciężarowy. Gdy nie były one w użyciu, słupki były opuszczone w dół tak, by nie odznaczały się od linii chodnika lub jezdni, w których były zainstalowane, będąc wysuwane na pełną wysokość dopiero w przypadku, gdy system zarejestruje samochód jadący ze zbyt dużą prędkością. By owy system mógł działać sprawnie, pod drogą prowadzącą do naszego biurowca zostały zamontowane czujniki nacisku, a także progi zwalniające, rejestrujące siłę nacisku i prędkość pojazdu po nich przejeżdżającego. W wypadku zarejestrowania zbyt dużej prędkości, słupki zamontowane na jezdni i chodniku podnosiły się do pełnej wysokości, blokując dostęp pojazdu do budynku i drogi dojazdowej dla pracowników całkowicie.

Mimo tych zabezpieczeń, istniała również możliwość ręcznej aktywacji słupków. Podjazd dla pracowników został zabezpieczony w ten sam sposób, aczkolwiek słupki blokowały przejazd w wypadku gdy kierowca pojazdu nie odbił karty identyfikacyjnej przy wjeździe na zastrzeżoną część jezdni. Brak sygnału z odbiornika karty uruchamiał wtedy mechanizm słupków, blokując całkowicie dojazd do części zastrzeżonej dla pracowników.