Historia biznesu i logo

Historia powstawania tego, co dzisiaj znamy pod pojęciem loga sięga kilku tysięcy lat. Niektórzy badacze uważają, że ich źródła należy upatrywać w logograficznych cywilizacjach i logograficznych językach. Pierwsze logo, to min. wizerunki na monetach, heraldyka czy symbolizm o charakterze regionalnym lub państwowym. Logo ma jednak określony cel i określone miejsce na mapie ludzkich spraw. Jest mocno powiązane z biznesem i światem różnego rodzaju organizacji.

Współczesny biznes na przykładzie logo

projektowanie logo toruńW bardzo mocny sposób logo zostało zaadaptowane przez cywilizację na skutek rozpowszechnienia piśmiennictwa, rozpowszechnienie materiałów piśmienniczych (papieru) oraz rozwoju tworzyw sztucznych będących potencjalnym nośnikiem reklamowym. Wyobraźmy sobie średniowieczne pergaminy. Wówczas, dostęp do tego typu materiałów był ograniczony ze względu na bardzo wysoką cenę wytwarzania, ale także ze względu na użyteczność tego nośnika. Po co komuś papier, skoro nie potrafi pisać. Dopiero rewolucja przemysłowa i rewolucja biznesowa, która odwoływała się do prywatnej własności, utworzenie spółek, przedsiębiorstw o charakterze prywatnym i konieczność konkurencyjności na rynku, wymusiły walkę o klienta na rynku, która nie ograniczała się jedynie do rodzaju oferowanej usługi, ale także do jakości i do rozpoznawalności. W XX wieku logo upowszechniło się jako sposób do dotarcia do klientów na szeroką skalę, a firmy zaczęły być identyfikowane i rozpoznawalne w sensie globalnym. Projektowanie graficzne stało się zawodem pożądanym w kręgach biznesowych, a modernizm w sztuce tylko sprzyjał rozwijanie nowych kierunków w sztuce, również zajęcie takie jak projektowanie logo Toruń jest miastem, gdzie uczelnie plastyczne mają bardzo silną pozycję i rokrocznie nowi adepci zasilają pracownie graficzne i pracownie marketingowe, które w głównej mierze trudnią się w naszym kraju tematyka projektowania logo. Współcześnie, logo jest nieodłącznym elementem pracy w każdej organizacji, a także organizacji. Logo spaja pracowników, a także zapewnia pożądaną rozpoznawalność na rynku.

Spotkałem się kiedyś z pytaniem, czy warto w ogóle mieć logo. Moje zdziwienie było ogromne, kiedy dowiedziałem się o ambicjach młodego przedsiębiorcy. Pytanie o logo, w dzisiejszym świecie, w którym przesyt informacji pozwala firmom wybić się ponad jej strefę i dostać się do ludzkiej świadomości w najbardziej prymitywny sposób, czyli w postaci infografiki, wydaje się być pytaniem retorycznym. Świat cofnął się do czasów, kiedy najlepszym przekaźnikiem treści jest infografika.