marketing w social media

Jakie informacje powinny znaleźć się na firmowym Facebooku?

Reklamowanie swojej działalności w mediach społecznościowych przez wiele osób jest dzisiaj traktowane jako minimum podjętych działań marketingowych. Dlaczego tak jest? Przede wszystkim dlatego, że według statystyk z końca 2018 roku ponad 16mln Polaków korzysta z serwisu Facebook. Oznacza to, że co drugi obywatel naszego kraju jest aktywny w tym popularnym serwisie, a co za tym idzie potencjał reklamowy jest ogromny. Wśród tak licznej grupy z pewnością działają osoby, które mogą być zainteresowane oferowanymi przez nas usługami lub produktami.

Marketing w mediach społecznościowych

marketing w social mediaWłaśnie dlatego warto zadbać o to, aby strona na Facebooku powstała oraz była regularnie aktualizowana. Prowadząc fanpage na tym znanym i lubianym przez wielu ludzi portalu warto pamiętać o kilku zasadach. Ich przestrzeganie jest zalecane, jeśli chcemy być pozytywnie odebrani przez fanów i obserwatorów. Pierwszym krokiem jest uzupełnienie informacji o firmie, świadczonych usługach czy sprzedawanych produktach. Takie elementy jak lokalizacja, godziny otwarcia, zdjęcie profilowe, grafika w tle czy ogólny opis krótko przedstawiający markę są konieczne. Ważne jest także to, aby dobrze się one prezentowały. Materiały graficzne powinny być dobrej jakości, a treści rzetelne, napisane poprawnie i niezbyt długie. Internauci nie lubią czytać, dlatego wklejanie długich rozprawek sprawi, że prawdopodobnie nikt w całości nie zapozna się z zamieszczonymi w opisie informacjami. To, do jak szerokiej grupy odbiorców dotrzemy, zależy od przygotowanych przez zarządców portalu algorytmów. Niestety nie są one znane, jednak znane są czynniki, które mają wpływ na zasięgi tworzonych i udostępnianych informacji. Jeżeli zależy nam na tym, aby reklama na Facebooku przyniosła wymierną korzyść, powinniśmy prowadzić profil regularnie. Posty powinny pojawiać się kilka razy w tygodniu, jednak nie za często. Nikt z nas nie lubi być zasypywany informacjami, dlatego spam przynosi odwrotne korzyści niż przemyślane, regularnie umieszczane posty. Dobrze jest mieć pomysł na swój profil i umieszczać na nim więcej niż tylko informacje dotyczące usług i produktów.

Serwisy społecznościowe działają dość specyficznie. Mało kto poszukuje na nich konkretnych produktów czy informacji o cenach jakiś usług. Odbiorcy lubią śledzić strony, na których pojawiają się przydatne dla nich informacje, przejrzyste treści, które po prostu ich zainteresują. W zależności od specyfiki branży, w której działamy, warto rozważyć prowadzenie postów tematycznych, które pojawiać się będą co tydzień przez jakiś czasu. Ważne jest bowiem przyciągnięcie uwagi użytkowników i stworzenie z nimi pewnego rodzaju relacji korzystnej dla obu stron.

Więcej na – Social Media Marketing Pikseo Toruń

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *