Truskawki i ich uprawa

Każdy z nas posiada swój ulubiony owoc. Wszystko zależy od tego kiedy dany owoc kwitnie i co jest dostępne w sezonie. Już od małego uczymy małe dzieci, że warzywa i owoce dostarczają mnóstwo witamin. Staramy się im dostarczyć je w różnej postaci na przykład: koktajli czy musów. Podając im te składniki mamy świadomość my rodzice, że dostarczamy im co najlepsze i najzdrowsze. Jednym z najbardziej ulubionych owoców przez dzieci są truskawki. To właśnie ich nigdy nie mamy dosyć. Gdy tylko je widzimy na bazarkach nie możemy się im oprzeć.

Zalety ekologicznej uprawy truskawek dla zdrowia

ekologiczna uprawa truskawekKtóż z nas nie jadł przynajmniej raz przepysznego domowego dżemu. Nie ma chyba takiej osoby, gdyż truskawkowe powidła dodawane są do wielu dań i słodkości na przykład: gofrów, kanapek czy ciast. Jednak czy zastanawialiśmy się ile potrzeba pracy, żeby takie pyszne truskawki zajadać? Większość z nas ceni ekologiczne produkty. To właśnie ekologiczna uprawa truskawek wymaga od nas mnóstwo poświęcenia. Jeśli myślimy nad uprawą truskawek jedną z ważniejszych rzeczy jaką należy sprawdzić to czy grunty możemy wykorzystać do tego celu. Przede wszystkim nie mogą być one skażone, a także zawierać metali ciężkich. Do plantacji truskawek idealnie nadaje się gleba głęboka, niepodmokła a także średniozwięzła. Ph gleby nie powinno być większe niż 6,5, gdyż w innym przypadku może spowodować chlorozę. Najbardziej popularne odmiany ekologiczne truskawek to: Selva, Salut, Aga a także Kent. Spożywając truskawki dostarczamy swojemu organizmowi dużo witamin, błonnika pokarmowego, a także kwasów organicznych i cukrów. Należą one do owoców niskokalorycznych, dzięki czemu osoby, które odchudzają się powinny jeść ich bardzo dużo. Jeśli nie mamy dużej plantacji, na której moglibyśmy uprawiać ekologiczne truskawki zawsze możemy zrobić to w domowym ogródku, czy choćby na balkonie. Wówczas możemy cieszyć się pysznymi owocami od maja aż do października. Wszystko zależy od odmiany jaką zasadzimy.

Jak widać truskawki to owoce pełne zdrowia. Dlatego warto je jeść w sezonie w dużych ilościach. Na śniadanie idealnie sprawdzą się jako koktajl, na obiad w postaci makaronu z sosem truskawkowym, zaś na kolację, gdy dodamy je na przykład: do owsianki. Tym sposobem wpływamy na swoje zdrowie i wiemy co jemy. Przed przyrządzeniem ich pod każdą postacią należy pamiętać o ich dokładnym umyciu pod bieżącą wodą. Dotyczy to nie tylko truskawek, a wszystkich owoców i warzyw. Wówczas dostarczymy je w najzdrowszej postaci do naszego organizmu.