Zaawansowane doki do transferu ładunku

W ostatnich latach wiele firm zaczęło rozszerzać swoje przestrzenie załadowcze, wyposażając się w wygodniejsze rampy, czy usprawniając podjazdy do miejsca załadunku. Podczas gdy takie zabiegi miały ogólnie dość dobre efekty, najlepiej jednak sprawdzały się bardziej rozbudowane i nowoczesne systemy załadunkowe, częściowo zautomatyzowane, które nie tylko ułatwiały proces transferu towarów, ale również przyśpieszały wszelkie czynności, umożliwiając obsłużenie większej ilości transportów dziennie.

Nowoczesne zautomatyzowane doki do obiektów przemysłowych

funkcjonalne doki przeładunkoweNajprostsze z owych systemów załadowczych były niczym więcej niż nieco rozbudowanymi rampami załadunkowymi, wyposażonymi w kilka usprawnień. Podczas gdy spełniały one swoje zadanie całkiem dobrze, znacznie lepiej sprawowały się zaawansowane i funkcjonalne doki przeładunkowe, wyposażone w wiele podsystemów, ogromnie ułatwiających załadunek lub rozładunek. Bodaj najbardziej zachwalaną częścią owych doków była platforma o regulowanej wysokości, dopasowana do długości największych pojazdów ciężarowych, transportujących każdy rodzaj ładunku. Dzięki możliwości dostosowania wysokości rampy do położenia platformy naczepy lub przestrzeni transportowej samochodu, możliwe było bardzo szybkie i proste obsłużenie ładunku bez konieczności używania improwizowanych ramp, jak miało to miejsce w strefach załadunkowych obiektów starszych, obsługujących zwykle mniejsze pojazdy. Druga platforma, która wprowadzana była do przestrzeni transportowej samochodu, była wyposażona w ruchomy wózek elektryczny, poruszający się po terenie magazynowym na szynach. Wózki takie przeznaczone były głównie do transportu ładunków gabarytowych wielotonowych i połączone były z wysięgnikami o dużym udźwigu, umieszczonymi na suwnicach montowanych pod sufitem. Wysięgniki i wózki były często zdalnie sterowane, odciążając pracowników i umożliwiając im wykonywanie większej ilości zadań w krótszym czasie. Zmniejszały one również ilość załogi, wymaganej do obsługi jednego pojazdu niemal o połowę.

Kolejnym rodzajem usprawnień, które były bardzo pożądane na obiektach magazynowych były udogodnienia dla kierowców pojazdów dostawczych. Składały się one najczęściej ze świateł pozycyjnych, umieszczonych pod rampą załadowczą oraz nad bramą owej rampy, które ułatwiały kierowcom ustawienie się we właściwej pozycji do obsługi towaru. Światła przydatne były zwłaszcza w trakcie transportów nocnych, lub też w warunkach ograniczonej widoczności. Nie były one jednak na tyle intensywne, by kierowców rozpraszać i powodować zakłócenia w ruchu.